
Latvijai piedzīvojot ekonomisko lejupslīdi, aktīvāka nekā jebkad agrāk kļuvusi diskusija par nepieciešamību būt patriotiskiem ekonomiskā nozīmē un izvēlēties Latvijā ražotas preces. Salīdzinot ar „pirmskrīzes” periodu, arī uzņēmēji kļuvuši radošāki, izstrādājot un tirgū piedāvājot jaunus, unikālus produktus dažādās jomās. Tomēr patērētāji bieži vien izvēlas importētas preces, jo tās nereti ir lētākas un viņu maciņiem draudzīgākas.
Portāls Nekrize.lv, kas tika izveidots pašā krīzes „plaukumā” 2009. gadā, divu gadu laikā uzklausījis daudz jautājumu un pārdomu gan no patērētāju, gan ražotāju un tirgotāju puses par Latvijas produktu konkurētspēju un to veidojošajiem elementiem. Kā viens no tiem tiek minēta arī nepietiekamā sadarbība starp pašiem uzņēmējiem, tostarp tirgotāji uzsver, ka ražotāji bieži nepārdomāti organizē savu preču tirdzniecību e-veikalos vai tiešajā tirdzniecībā, izmainot biznesa vidi kopumā.
Kā norāda, piemēram, bērnu preču internetveikala Muki.lv vadītāji, Latvijas mazumtirgotāji ir spiesti izvēlēties un piedāvāt patērētājiem ārzemēs ražotas preces, jo vietējie ražotāji savas preces mazumtirgotājiem piedāvā par tādām pašām cenām kā savās mājas lapās, internetveikalos un citur. Rezultātā patērētājam preces izdevīgāk iegādāties pie paša ražotāja, tomēr tas neveicina ražojošo uzņēmumu attīstību, jo ražotājam jānodarbojas arī ar pārdošanas aktivitātēm, nevis ražošanas pilnveidošanu, savukārt mazumtirgotāji nespēj piedāvāt Latvijā ražotas preces, jo tas ir neizdevīgi. Muki.lv norāda, ka ārvalstīs daudzi ražotāji īsteno diferencētu mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības cenu politiku, kas ļauj veiksmīgi attīstīt abus darbības virzienus.
Ņemot vērā dažādus izskanējušos viedokļus, Nekrize.lv 29. jūnijā plkst. 12.00 „Hotel Bergs” Stikla zālē, Rīgā, Elizabetes ielā 83/85 organizē uzņēmēju un ekspertu diskusiju par Latvijas ražotāju un mazumtirgotāju sadarbības iespējām, meklējot risinājumus Latvijā ražotu preču konkurētspējas palielināšanai un noieta veicināšanai vietējā tirgū.
Diskusijā piedalīsies Finanšu ministrijas Tiešo nodokļu departamenta direktore Astra Kaļāne, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Politikas nodaļas vadītājs Jānis Butkevičs, DnB NORD Bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš, Latvijas dizaineru modes preču internetveikala Creative Latviadirektore Līga Bizune, bērnu preču veikala My Kiddy vadītāja Lāsma Klagiša, šokolādes kosmētikas ražotājaMai-Šoko valdes loceklis Juris Riekstiņš, bērnu apģērbu ražotāja SIA Deneze vadītāja Inga Butāne – Virsnīte un galda spēles Domātājs ražotāja SIA Pilsētas ekspresis finanšu direktore Anita Kundziņa.
Diskusijas galvenais mērķis ir rosināt savstarpēju sapratni starp Latvijas ražotājiem un tirgotājiem, kā arī rast risinājumus problēmām, kas aktuālas jau ilgāku laiku un iespaido ne tikai minētos tirgus dalībniekus, bet galvenokārt – Latvijā ražotu preču noietu vietējā tirgū.